8 oktober 2021

Opgelucht en vol vertrouwen voor de nieuwe toekomst.

SGP Scherpenzeel: Opgelucht en vol vertrouwen voor de nieuwe toekomst.

We zijn als fractie en bestuur dankbaar en blij dat we weer door mogen als zelfstandige gemeente. Dankbaar omdat we weten dat God regeert en we in dit vertrouwen mogen werken in onze gemeente. Blij omdat we vinden dat dit de beste optie is voor ons prachtige dorp.

Als SGP fractie hebben we altijd gezegd: “We zijn voor zelfstandigheid, tenzij het tegendeel wordt bewezen”. De minister heeft op 7 oktober geoordeeld dat het tegendeel niet bewezen kon worden en dat betekent dat we weer vooruit kunnen kijken naar een zelfstandige toekomst.

Nu moeten we als raad en college met alle energie aan de slag om die toekomst in te vullen. Het kan weer over de inhoud gaan en daar is gelukkig in de afgelopen periode al hard aan gewerkt! We hopen als fractie dat de gemeenteraad binnenkort de sluitende begroting voor 2022 vast mag stellen.

De volgende stap in het proces zijn de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022. We gaan met positieve energie aan de slag om de Scherpenzeelse inwoners door middel van ons verkiezingsprogramma te laten zien dat de belofte van betrouwbare zelfstandigheid ook om kunnen zetten in concrete plannen voor de komende vier jaar.

Maarten Zwankhuizen

Fractievoorzitter SGP Scherpenzeel

Opgelucht en vol vertrouwen voor de nieuwe toekomst.