13 december 2021

Nieuwe waarnemend burgemeester Wimar Jaeger

Reactie SGP Scherpenzeel: Nieuwe waarnemend burgemeester Wimar Jaeger

Maarten Zwankhuizen, fractievoorzitter SGP Scherpenzeel, 10 december 2021

Op 7 december jl. heeft de Commissaris van de Koning Berends de heer Wimar Jaeger benoemd tot waarnemend burgemeester. Eerder was hij onder andere wethouder in Hilversum en waarnemend burgemeester van Oostzaan. De heer Jaeger hoopt de functie van waarnemend burgemeester te vervullen tot de komst van de kroonbenoemde burgemeester. Dat is naar verwachting tot eind 2022.

Iedereen weet dat wij het betreuren dat we Eppie Klein als waarnemend burgemeester zijn kwijtgeraakt op een manier die we niet zullen vergeten. Deze ontwikkeling ligt echter achter ons en mag het functioneren van en de samenwerking met de nieuwe waarnemend burgemeester wat ons betreft niet negatief beïnvloeden. Dat zou onterecht zijn. Het is in het belang van Scherpenzeel om gezamenlijk vooruit te kijken. Scherpenzeel heeft wat ons betreft baat bij rust. We zaten lang in een periode van ‘niks mag’ en ‘alles moet’ onder de grote druk van het gedwongen fusieproces vanuit Arnhem. Nu het fusieproces afgeblazen is, moeten we het vizier op de toekomst richten en aan de slag met wat we willen. We hopen dat Wimar Jaeger samen met college en raad en de samenleving daaraan zal bijdragen. Uiteraard met inachtneming van ieders eigen specifieke rol en verantwoordelijkheid. Alleen dan gaat het goed.

Nieuwe waarnemend burgemeester Wimar Jaeger