Wethouder Gerard van Deelen

Wonen en werken in ons mooie dorp

Door Gerard van Deelen

Scherpenzelers zijn harde werkers. Niet alleen doordeweeks, maar ook op zaterdag worden de handen op het "Zwarte Land" en elders uit de mouwen gestoken. De tijd van overleven om door de crisis heen te komen lijkt achter ons te liggen. Ook in Scherpenzeel is er ruimte nodig voor groei. Wij willen onze bedrijven niet wegjagen naar andere gemeenten. Scherpenzeelse bedrijven horen in Scherpenzeel.

De SGP ziet graag dat de gemeente met name lokale ondernemers faciliteert en ruimte biedt om hun bedrijf uit te breiden of op te starten. Dat is goed voor de lokale werkgelegenheid. Bruisende, dynamische bedrijven zijn een steun in de rug voor de Scherpenzeelse bakker, slager, supermarkt, schilder, loodgieter, hovenier en andere winkeliers en bedrijven. Maar denk ook aan jongens en meisjes en ouderen met andere talenten. Daar is passend werk voor nodig. Daar ligt een verantwoordelijkheid. Bovendien; wie wil er nu niet fietsend of lopend naar het werk?

In de visie van de SGP is Scherpenzeel een dorp waar alleenstaanden, gezinnen met kinderen en ouderen levensloopbestendig kunnen wonen. Daarom is extra aandacht nodig voor betaalbare woningbouw voor starters, senioren met een laag inkomen en huurders die niet in aanmerking komen voor sociale huur. Stijging van woonlasten. zoals OZB houdt de SGP graag beperkt.