Maarten Zwankhuizen

Boodschap met een basis

door Maarten Zwankhuizen

Waarom SGP stemmen? Omdat wij zo goed ons best doen? Zeker, wij moeten ons uiterste best doen voor u. En ja, wij zetten ons in voor héél de samenleving. Daar mag u ons op aanspreken. Wij nemen graag verantwoordelijkheid voor ons dorp. Dat is niet altijd makkelijk, maar dat voelen we als een opdracht. Maar waarom dan SGP stemmen? Omdat we een boodschap hebben met een basis! Onze boodschap baseren we op de Bijbel. Dat is Gods Woord. Dat stempelt onze inbreng in de Scherpenzeelse politiek. Principieel én praktisch.

Daarom willen we het christelijk karakter van Scherpenzeel behouden. Daarom zijn we tegen winkelopenstelling op zondag. Niet alleen omdat zondagsopenstelling ten koste gaat van kleine ondernemers en het personeel. Niet alleen omdat een dag rust in deze tijd van het grootste belang is. Maar bovenal omdat het Gods dag is, gegeven tot Zijn eer en welzijn van iedereen. Daarom blijven we ook zeggen dat de zondag niet bedoeld is voor culturele evenementen en sport.

We zijn ook praktisch ingesteld. Daarom willen we aanpakken en doorpakken. Of het nu gaat om werkgelegenheid of woningbouw, om goede zorg voor kwetsbare medemensen of veiligheid op straat, om terugdringen van geluidsoverlast bij evenementen of de aanpak van parkeerproblemen. Tegelijk moeten we goed rentmeester zijn. Zuinig op de financiën, zuinig op de schepping. Handen uit de mouwen en de schouders eronder!