Leefomgeving

Leefomgeving:  gezond en groen behouden

De SGP vraagt aandacht voor een gezonde leefomgeving.

Hier geldt het rentmeesterschap over de schepping bij uitstek. De overheid heeft hier een taak maar burgers zijn zelf als eerste verantwoordelijk voor hun leefomgeving.Groen en fris Het groen - bomen, struiken, parken en perken - bevordert de leefbaarheid van de gemeente. Een onderhoudsvriendelijke groenvoorziening van voldoende kwaliteitsniveau verdient in deze tijd van bezuinigingen de voorkeur.

De SGP wil dat:

• beeldbepalend groen en de groene structuren behouden blijven;

• in de beeldbepalende groenstructuren slechts geïsoleerde bebouwing toegestaan is;

• lokale ondernemers in overleg bepaalde rotondes en perken onderhouden in ruil voor beperkte reclame;

• inwoners zelf kunnen meewerken aan instandhouding van de kwaliteit van het openbaar groen en trottoirs in hun wijk;

• passend groen bij bedrijventerreinen en langs doorgaande wegen gestimuleerd wordt.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.