Peter van As

Even voorstellen

Ik ben Peter van As, getrouwd met Josephine van As- Raatgever en vader van David, Ezra en Febe. Als fiscalist werk ik in de (internationale) belastingadviespraktijk bij een accountantskantoor. Sinds enkele jaren ben ik lid van het bestuur en van de steunfractie van de SGP in Scherpenzeel. Sinds september 2017 ben ik actief geworden als commissielid om zo mijn steentje bij te dragen aan het bestuur van ons dorp.

Zorg voor elkaar, veiligheid voor iedereen

Door Peter van As

Omzien naar elkaar. Dat is wat de SGP wil. juist in praktische zin. Even boodschappen doen voor uw zieke buurvrouw. Of de stoep sneeuwvrij maken voor uw buurman die slecht ter been is. Vóór de kwetsbaren in de samenleving. Voor jong en oud. Dat is de kern van een zorgzame saamenleving. Kent u iemand die al lang voor iemand in zijn nabije omgeving zorgt? Overwweg dan eens om een mantelzorgwaardering aan te vragen bij de gemeente. Mantelzorgers verdienen dat!

De gemeente heeft ook een duidelijke taak. Goede jeugdzorg blijft hard nodig. Ouderen en kwetsbaren hebben hulp uit de WMO nodig. Niemand mag tussen wal en schip vallen. Wij willen zorg leveren die mensen nodig hebben en niet als eerste vragen hoeveel geld het kost. De SGP is vóór keuzevrijheid. De zorgvrager dient de zorgaanbieder te kunnen kiezen die het beste bij hem of haar past. Dat is echte zorg.

De aanrijtijden van de ambulance blijven een aandachtspunt. De SGP vindt veiligheid geen keuze, maar een vereiste. Scherpenzelers willen veiligheid in hun huis, wijk en dorp. Veiligheid op weg naar school, op weg naar het werk. Door WhatsApp-groepen kunnen verdachte situaties snel worden doorgegeven aan elkaar. Maakt u al gebruik van Burgernet? Als SGP vinden we de zichtbaarheid van politie of buitengewone opsporingsambtenaren op straat belangrijk. De SGP waardeert het vele werk van het brandweerkorps en de vrijwilligers van de brandweer zeer!