Izaäk van Ekeren

Wethouder

Even voorstellen

Ik ben Izaäk van Ekeren, getrouwd met Corry van Ekeren- de Kruijf, en vader van twee zoons die nog gedeeltelijk thuis wonen. In het dagelijks leven ben ik actief als ondernemer met een bedrijf dat zich bezighoudt met landbouw, investeringen en advies. Voordat ik in Scherpenzeel kwam wonen (in 2011) was ik politiek actief in achtereenvolgens Zeist als lid van de raadscommissie en in Flevoland als bestuurslid van de provinciale SGP. Sinds 2013 ben ik lid van de raadscommissie in Scherpenzeel.

Aantrekkelijk en bereikbaar dorp

Door Izaäk van Ekeren

Scherpenzeel heeft een mooi centrum met kerk, plein en gevarieerd winkelaanbod. Dit willen we graag zo houden: Scherpenzeel is een boodschappendorp. Daar schamen we ons niet voor. Om onze concurrentiepositie te behouden moeten we meer investeren in ons centrum. De levensvatbaarheid van een dorp kun je afleiden uit de aanwezige (winkel)voorzieningen. Samen met inwoners en ondernemers willen we kwaliteit en levensvatbaarheid van ons centrum verbeteren. Daar hebben we geen koopzondagen voor nodig!

De SGP staat voor principieel én praktisch. Daarom verdienen bestaande en nieuwe winkels een "rode loper benadering". We willen flexibel omgaan met woon- en winkelfuncties. Wel dienen we te zorgen dat daardoor de winkelfunctie niet belemmerd wordt. Elke mogelijkheid moet worden benut voor meer parkeermogelijkheden. Waar we openbaar groen in centrum en wijken kunnen versterken doen we dat graag.

Voor de vitaliteit van ons dorp is het belangrijk dat de centrumroute openblijft voor autoverkeer. We kunnen de ondernemers in het centrum geen slechtere dienst bewijzen door de centrumroute geheel of gedeltelijk af te sluiten. Wel pleiten we voor extra aandacht voor de verkeersveiligheid. Daarom willen we veilige wandel- en fietsroutes naar scholen en andere openbare voorzieningen. Regelmatige snelheidscontroles zijn nodig. Goed openbaar vervoer blijft belangrijk. Een betrouwbare busverbinding tussen Veenendaal - De Klomp en Amersfoort / Utrecht is onmisbaar voor onze jeugd en ouderen. Daarnaast wil de SGP zich hard maken voor een goede busverbinding met Barneveld.